Zeeklassen 2018

Vrijdag, 27 april 2018

Het laatste verslagje van onze zeeklassen …

Wat jammer dat ons avontuur er bijna opzit. Wat vloog de tijd! We waren blij met een half uurtje langer slapen. Na de persoonlijke wekdienst van onze juffen en meesters kon de grote honger weer gestild worden.  En wat een verrassing voor onze jarige Alexander! Hiep hiep hoera … Hij werd feestelijk gewekt door al zijn klasgenootjes op zijn kamer maar ook de hele groep zong uit volle borst ‘lang zal hij leven’ voor hem in de ontbijtruimte. Ook maakten we ons lunchpakket zelf klaar om later op de dag te kunnen verorberen in Bellewaerde.

En hierna … de grote karwei … de koffers maken, de kamers opruimen, verloren voorwerpen sorteren en dan nog alles propertjes achterlaten. Dit lukte aardig goed, de leerkrachten stonden versteld van het feit dat vele meisjes en jongens dit geweldig deden. Super toch!

Om half 10 stond de bus weer klaar voor het vertrek naar Ieper. Aangekomen in Bellewaerde konden we onze hartjes luchten in allerlei avontuurlijke attracties en ook de dieren aanwezig in het park werden bewonderd. (Vooral de juffen waren onder de indruk van de olifant).  Sommigen wisten niet waaraan eerst te beginnen. Wat een pret! Tussendoor werd er ook nog gegeten, gesnoept en natuurlijk werd er door velen een aandenken gekocht. De centjes werden hier goed besteed.

Helaas, het bezoek aan Bellewaerde zit erop!  Om 15.30 uur verzamelden we en trokken we braafjes richting de bus om naar Bokrijk af te reizen. Onderweg zorgde een ontspannende film voor de nodige afleiding. Wat was het stil en rustig in de bus! Velen waren gewoon doodop!

In Bokrijk aangekomen , kregen we snel  ons laatste diner. Frietjes, een lekkere worst en een frisdrank! De laatste grapjes, verhaaltjes, herinneringen werden naar boven gehaald. Dankjewel allemaal voor de toffe zeeklassen!

Roy here we are! Nog even afscheid nemen van vriendjes en vriendinnetjes en dan eindelijk thuis onze avonturen vertellen en knusjes ons eigen bedje in. Vaarwel zeeklassen 2018!

Donderdag, 26 april 2018

Hier volgt dan het tweede verslagje … ook deze dag is weer omgevlogen!

Onze zeer winderige ochtendgymnastiek op het strand heeft bij velen de nog kleine oogjes snel geopend. Met de losgemaakte spieren konden we om 8 uur uitgebreid ontbijten. Na het ontbijt reden we richting Zeebrugge . De boot ‘Zaphira’ nam ons mee voor een rondvaart in de haven van Zeebrugge. Wauw! Wat zijn cruiseschepen toch gigantisch groot! We waren heel erg onder de indruk.

Terug aangekomen in Ravelingen en na onze buikjes weer meer als gevuld te hebben (vooral de dessertjes waren in trek),  begonnen we aan ons strandspel. We werden in groepjes verdeeld om in competitievorm de meeste punten te vergaren. Wat was dat toch leuk ….we speelden kousslingeren, levend kwartet , touwtrekken, kastelen bouwen … en ook mochten we tijdens de groepsestafette met onze voeten tot aan de enkels in het water. Natuurlijk begrepen enkele leerlingen ‘knieën’ in plaats van ‘enkels’! Het vervolg kan je al raden…

Na dit strandspel werden enkele sportactiviteiten gespeeld in het hotel zelf. Zowel het zwemmen als het speelhof waren erg in trek. Wat konden we ons hier heel erg uitleven. Het zweet brak ons uit!  Gelukkig kregen we hierna even een korte siësta met verplichte douche, zodat we weer fris aan tafel konden gaan.

Als afsluiter van de dag werden alle hersenen nog eens goed gepijnigd met een quiz. Wat zijn onze kids van Royke toch slim!

Oef! Eindelijk was het tijd om naar onze bedjes te gaan, wat waren we toch moe van zo’n gevulde dag. En … morgen willen we er weer volop tegenaan gaan. Slaap wel en tot morgen!

Knuffels van alle schatjes van Royke hier aanwezig!

Woensdag, 25 april 2018

Hier zijn we dan met ons eerste verslagje…

Vanmorgen al goed op tijd stonden we met z’n allen klaar om eindelijk op zeeklassen te vertrekken. We vertrokken in Roy met wat regen maar het werd beter met de kilometer. De zon lachte ons toe op weg naar Gent.

Al zingend en swingend liepen we door de Gentse straten tot aan ’t Gravensteen. Ze hebben geweten dat we van ‘Royke’ komen! De gidsen leerden ons over de tijd van de ridders en de jonkvrouwen. Het ging er in die tijd zeker hels aan toe. Onze leerlingen hebben vooral kennis gemaakt met de ‘Goedendag’ maar ook met de ‘Latrines’ uit die tijd. Na ons middeleeuws avontuur reden we richting Diksmuide. In de Ijzertoren gingen we serieus de hoogte in. Zelfs 22 verdiepingen hoog. De wereldoorlog heeft zeker een indruk achtergelaten bij onze leerlingen. Aansluitend bezochten we de loopgraven. Hier kregen ze de kans om hun fantasie de vrije loop te laten gaan en speelden ze oorlogje op hun eigen manier. En toen …. de stress steeg …

Eindelijk naar het hotel ‘Vaya Mundo’! Aangekomen trotseerden onze leerlingen de talrijke trappen met hun koffers. Amai wat werd er gezweet! Gelukkig waren onze bedden opgemaakt en konden we even tot rust komen voor het avondeten. De maagjes werden dan ook rijkelijk gevuld met van alles lekkers en zelfs veel gezonds! Als afsluitertje van de dag maakten we nog een flinke, winderige strandwandeling en werd onze dag als meer dan geslaagd geëvalueerd! Slaapwel en tot morgen!!!